Belgien 2012 tar sin början...

Det var ett tag sen nu, som jag bloggade. Ja, har varit jul och nyår och där emellan annat roligt som jag hittat på med mina vänner och min familj. Jag har även lagt ner tid på att virka en amigurami, en liten sköldpadda, som är min lilla maskot under min resa i Belgien.

Idag kom i alla fall jag och Clara tillbaka till slottet, resan hit gick bra med inga större konstigheter. Vi har bara slappat framför tvn hela kvällen, kollat på film, suttit och käkat havregrynsgröt och knäckebröd med svensk ost på och druckit te. Väldigt mysigt var det.

Vi var även nästan helt ensamma på slottet så det var hur lugnt som helst, en liten mjukstart för de allra flesta kommer imorgon. Det var väldigt skönt att komma nu för då har man hunnit komma in i allt igen och man har en hel ledig dag på sig att hinna slappna av innan skolan börjar.

Vet inte varför, men också nu när vi kom en dag tidigare än många av de andra och när vi haft ett rätt så långt lov, som jag också varit väldigt nöjd med, så har det inte varit lika jobbigt att åka ifrån min familj och mina vänner. Det har kännts bra och jag har inte kännt en sån stor hemlängtan som jag hade efter höstlovet än så länge och som jag tror inte kommer att dyka upp för hoppningsvis.

Det känns ju skönt att vara tillbaka, men samtidigt så var det väldigt skönt att vara hemma i lugnet, fast man brukar ställa om sig rätt så snabbt. Kom ihåg att när jag kom hem på jullovet så kändes det så konstigt att inte ha vännerna så nära som man har här, men samtidigt så kom man in i sina vanliga rutiner hemma och tyckte att det var gött att chilla hemma. Så det var bra nu att man inte kom ner direkt hit då det kommit så många utan att man nu haft åtminstone en kväll som varit lugn som det var hemma så att man som sagt fått en liten mjukstart.

Just nu ligger jag nedbäddad i min säng, resväskorna ligger kvar på golvet öppna men inte uppackade. Får ta itu med det imorgon. Jag måste vara ärlig och säga att det är lite kusligt att vara så få på slottet nu så här när man ska gå och lägga sig. Jag får ta och lugna mig lite med att läsa i  min solo tidning nu tror jag och snart sova, är dötrött!

Sov gott puss och kram

Godnatt
/Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0