Bokat och klart!

Idag är det måndag och var ingen helt vanlig måndag för jag, Jennifer och Lovis tog oss en redig promenad ute i kylan, eller det var väl runt nollan, och skulle hitta ett café att fika på. Vi lyckades komma fram till ett väldigt mysigt som var ett ekoogiskt café där det var massa goda grejer och stora var kakbitarna som man fick också. Fast eftersom jag ska försöka vara lite nyttig så tog jag faktiskt en jättegod yoghurt och frukt som man fick mixa ihop själv. Jennifer tog en jättegod cheesecake och Lovis en annan yoghurtblandning med frukt och müsli liknande sak på. Sen har jag även fått gjort en del plugg så känner mig nöjd med dagen!

Nu tänkte jag berätta lite om lördagen i stallet med Erika, Nora, Natalie och Berit!! Förutom att vi kom dit lite för sent på grund av att vi körde lite fel och sedan fick gå en bit och sen lifta för att hitta till stallet så gick var det en väldigt lyckad dag ändå. Vi kom tillslut fram och fick rida lite senare än beräknat bara. Vi blev tilldelade varsina hästar som var väldigt snälla och sedan fick vi rida runt lite och han skulle testa och se vilken nivå vi var på och så. Han ropade när vi skulle stanna, trava osv, på franska! Så det var lite svårt att förstå vad vi skulle göra, men som tur var så hade vi ju Nora med oss som är halvfransk så hon fick översätta. Fast tillslut lärde man sig vad ridläraren menade.

Det var som sagt väldigt roligt och jag saknar verkligen min medryttar häst Saadiq hemma nu!

Vi kommer också att fortsätta rida varannan vecka ungefär nu tror vi, så då får jag hinna ta lite bilder. Hann tyvärr inte det denna gången men nästa gång lovar jag!

Sen på lördagskvällen kom Max, Erika och Martin till slottet och vi tillsammans med Lovis och Jennifer bakade kladdkaka och spelade Alias (liknande "Med andra ord"). Jättegott och jätterolig kväll!

I söndags var det Volleyboll träning, vi vara dock bara 5 st men hoppas att det kommer fler nästa gång, för annars blir det inte några träningar i framtiden vilket hade varit väldigt tråkigt. Men man får hoppas på att det blir flera.

ÅHhh, sen så anar ni inte hur mycket jag längtar tills mina närmsta vänner Jessika och Ebba som ska komma hit i vår!! Nu är allt bokat och så, det kommer att bli grymt!! :D:D Ni är bäst!

Puss och kram hörs i morgon!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0