Quick overview

Tänkte göra en liten snabb överblick över vad jag egentligen gjort de här veckorna jag varit här, så att ni hänger med i svängarna.

Utsikten från mitt fönster. (Jag bor på andra våningen på slottet)
Första dagen när jag kom hit med mina föräldrar var en väldigt spännnande dag. Ni kan säkert förstå varför. Massa nya människor, få reda på vilket rum jag skulle bo i och mycket annat. Jag bor nu i ett enkelrum, var väldigt omysigt från början, men nu när man har installerat sig är det mysi
gare. Jag måste ändå åka och köpar några kuddar någon dag till min mys hörna.

(jag bjuder på lite bilder när jag städat i ording på rummet.)
Första kvällen jag skulle bo här, var det utgång i Waterloo, jag och Clara, som var den andra tjejen som blev uttagen från min skola, gick in till Touch Down. En väldigt trevlig pub där vi pratade med massa människor som skulle börja på skolan och vi träffade även mycket folk som redan går på skolan. Det var en rolig första kväll. Det är ju 16 års gräns och det är man ju inte van vid.

Sen under veckorna som har gått har jag hunnit med både det ena och det andra. Jag har varit i Bryssel, gått ut i Waterloo, sett lejonkullen, gått på marknad i Waterloo, vart i Brygge och cyklat till en jättefinpark som heter La Hulp. Jag har lärt känna många go och glada människor också!
Förra helgen var jag första gången jag var på nattklubb och dansade och måste säga att det var väldigt kul! Dock kunde musiken varit bättre men annars var det nice.

Denna helgen som varit nu har jag mest tagit det lugnt. I går, lördag, var jag och Jennifer och såg på bio. Vi såg på Abduction, värd film att se enligt mig. Sedan tog vi oss till Touchdown och chillade lite innan vi cyklade hem.
Det har ju varit trevligt väder i helgen med sol och lite höst kyla. Idag gick jag och några till ut på en härlig promenad! Underbart! Ikväll kommer The Wedding Crashers som jag troligtvis ska se på, ser jag fram emot.
Hoppas att jag kommit ikapp nu med det som har hänt, kan ju inte gå in på detalj för då hade det blivit så himla mycket att skriva. I framtiden ska jag inte försöka skriva långa texter ut jag hoppas på att få lägga ut många bilder istället. Roligare att se på än att läsa! Jag ska också försöka fixa så att det blir en snyggare design, men hinner nog inte med det idag får bli en annan dag.
Go kväll på er!
kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0