My year in Brussels

Hej!
Jag är helt ny med det här att blogga, men tänkte att det kan vara värt att testa på.
Jag tänkte i den här bloggen att berätta om mitt liv i Belgien. Jag håller på att läsa mitt andra år på the Scandinavien school of Brussels och har nu gått här sen den 19 augusti. Skolan ligger inte direkt i Bryssel, utan den ligger strax utanför i den historiska staden Waterloo. Jag bor på ett internat som är ett gammalt slott, som ligger på skolområdet. Jätteskönt att ha så nära till skolan måste jag säga. Det första intrycket jag fick av internatet var att det såg ut som Hogwarts i Harry Potter. Det kändes så overkligt när jag kom hit första gången att jag skulle bo här, i ett slott.
Men jag har bott här ett tag nu och har upplevt en massa saker. Eftersom jag började blogga så här långt in på, på första terminen så orkar jag inte dra igenom allt det som jag redan har gjort. Utan nu får ni följa min resa från idag då jag startar bloggen.
Det här var då första inlägget. Jag kommer att lägga upp bilder på hur det ser ut här omkring. Måste bara tillgägga att när jag kom hit första gången så var jag fascinerad av allting! Allt var så grönt och husen var så gulliga. Ja, det är lite svårt att beskriva sitt första intryck när det gått så lång tid, men jag hoppas att man kan se på bilderna hur fint det är.
Min Cykel! Var bara tvungen att lägga upp en bild på den vackra synen. Riktigt bra rull på den måste jag bara tillägga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0