Älskar mina tisdagar

Den mysiga hösten har kommit kommit till Belgien nu. Jag har haft svenska precis och har 40 minuter kvar tills Tutor börjar. För er som undrar vad Tutor  är så ska jag berätta att det är ungefär som mentorstid och klass timme. Vi har det en gång i veckan då samlas hela gym 2 på 54 personer, blandat med norskar, svenskar, finskar och danskar, och får lite information av lärarna.

Som sagt har höstvädret kommit och just nu är det regn och rusk. Hösten är väldig mysig, man blir så lugnt på något sätt det är skänt att ha på sig höstmysiga kläder. Det är också skönt att jag har bara 30 m att gå från boardingen till skolan såna här dagar, för oftast hinner man inte bli så jätteblöt. Ska man prata belgiskt väder så är det väldigt växlande. Ena stunden kan det regan som bara den och fem minuter senare kan det vara soligt. Sjukt svårt att veta vad man ska ha på sig såna dagar, hehe. 
Det sköna med att bo så nära skolan är att om man har håltimme så är det bara att springa upp till sitt rum, som jag har gjort nu, och sitta och chilla lite. Kanske ta sig en powernap. Det blir oftast att man går och lägger sig lite sent på kvällarna...

Men men, dagarna blir bra även om man är lite trött. Tisdagar för mig är den skönaste dagen, slutar efter lunch! Längtar tills ikväll också, för jag går på Zumba då, jättekul!

Jag skriver mitt projektarbete nu i tvåan, för attt frigöra tid i trean. Jag ska skriva och jämföra ridsporten i Beligien med ridsporten i Sverige. För att få info om hur ridsporten är här så ska jag intersvjua en svensk som har en ridskola här i Waterloo. Jag hoppas att det går bra men jag är rätt nervös ändå...

Nu måste jag kila iväg,
men ha det gött så länge!


(Slänger upp lite bilder senare idag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0