9 veckor och 4 dagar

Wiiiee!
Det är helt galet att jag har varit här i hela 9 veckor och 4 dagar redan! Tiden har gått himla fort och det här kommer vara den längsta perioden som jag är hemifrån mellan loven och det har inte varit några problem. Självklart har man haft hemlängtan i mellan åt, men det är ju inget konstigt. Men man har ju kontakt med sin familj genom skype, så det har inte kännts som att man är så långt borta från varandra ändå.

På söndag åker jag hem till Sverige över lovet och det ska bli väldigt skönt att komma hem faktiskt. Att få äta enkel hemalagad mat kommer vara som en dröm och jag har gjort en lite meny över vad jag vill äta hemma, mat som jag har saknat. T.ex. riktiga köttbullar, skagenröra, stuvade makaroner och annat gott. Det är inget fel på maten här egentligen, den är väldigt god, men eftersom vi får skolmat dygnet runt och det är samma kryddor, ska det bli gott att äta hemalagad mat.

Det jag längtar mest till är att träffa min familj och mina vänner där hemma! Det ska bli extra kul också för Ebba, min närmsta vän, fyller år! :D Sen har jag också bokat upp en dag då jag och Jessika, min andra närmsta vän, ska ut på en ridtur på hennes hästar. Mysigt. Blir nästan lite stressad över allt jag vill hinna med och göra samtidigt som man vill slappna av lite. MEn det är bara att köra på!

Det är jättekul och mysigt att bo på ett slott så här där man har sina vänner omkring sig hela tiden och jag tror att jag kommer att sakna det när jag kommer hem, att jag längtar tillbaka hit, men det är en ny grej så det ska bli skönt att komma hem och ha sina gamla vanor och rutiner. Inga mattider att passa hela tiden. Man behöver en lite break, tror jag för att sen tycka att det ska vara spännande och kul att komma tillbaka!

Åh, längtar verkligen nu till att sitta på flyget och veta att man kommer tillbaka där allt nästan är som vanligt! Se familjen och vännerna :). Men kommer att sakna all här på slottet också och det bli säkert lika spännande att åka tillbaka och höra vad alla har gjort.

kramar

Linda

P.S. Skönt att komma från plugget också, det ha rvarit rätt mycket nu det senast, det är därför jag inte hunnit uppdatera så mycket som jag velat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0