Julmys på slottet

Idag (lördag) julpysslade vi på hela boardingen. Vi satt nere i skolreastaurangen och bakade pepparkakor, skrev julkort hem till föräldrarna och släkten, dekorerade ljus som vi ställde i korridorerna och vi gjorde marsipan doppad i choklad med nötter på. Sen dekorerade vi korridorerna med julkulor, ljusslingor, vi satte till och med upp en gran, ljustakar och julblommor. Vi lyssnade på julmusik och det var jättemysigt! Stämningen var så härlig på slottet och alla var glada.

Vi drack också glögg och julmust och åt även danska aebleskiver* för att vi hade lite danskt tema på julpysslet eftersom en av familjerna som bor på slottet är danskar. Aebleskiverna är runda bollar som smakar lite som pankakor fast med lite lätt citron smak och man äter dem med jordgubbsylt och något slags florsocker eller liknande. De är väldigt goda enligt mig.



Tagen med min mobil, så jag vet att dem kan vara lite suddiga. Här har vi mandariner, godis, sylten och florsockret. Även julmusiken i bakgrunden.


Slottets julgran.

Dekoration i korridorerna.

Korridoren på andra våningen.

Min ljusstake i mitt fönster.

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0