Var som att gå rakt in in en stolpe...

Godmorgon!
Gick upp klockan sju idag. Brukar vanligt vis vakna runt kvart över eftersom vi har så nära till skolan och man får massor extra tid på morgonen men det blir dock att man sover lite längre istället. Men idag är ju en speciell dag. Det är ju första december. Min plan som jag skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle pallra mig upp och se årets julkalender, Tjuvarnas jul.
Jag tog mig upp, det var kämpigt men det gick. Tog på mig kläder och gjorde mig i ordning lite grann. Sen gick jag ut i den mörka korridoren där det bara var ljusslingor tända, eftersom några stycken har täckt för censorerna för att ha mysbelysning, vilket är jättebra. Jag gick ner för trappan, gick mot dörren till Tv-rummet. Tog i handaget pressade ner det, tryckte lätt mot dörren. Bam, inget hände, den var låst! Det var som att gå rakt in i en stolpe... Jag som hade taggat för det här och tyckt att det skulle vara så mysigt, men det där jäkla dörren var låst. Förstår inte varför house-parents ska låsa den dörren under natten.
Fast dagen blir ju inte försörd för det så klart. Jag fick mer tid efterfrukosten att ta det lugnt och hinna göra ett blogginlägg, men nu börjar jag få lite brådis. Har historia nu om 8 minuter. Ska nog börja dra mig nu.
Hoppas att ni hade en bra morgon allesammans.
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0