En bal på slottet och mysig kväll

Tänkte ta och berätta om den i stora drag och även mot slutet var jag har gjort nu ikväll.

Julbalen skulle börja vid 19:00, vi började göra oss i ordning halv fem tror jag. Jag sprang i panik och strök min klänning som hade blivit lite skrynklig på resan hit. Sedan började jag smkinka mig och efter det fixade jag håret. Lockade även Jennifers hår så det var lite bråttom, men vi hann.

Sen var det bara att gå ner för slottstrappan ner till entrén där det hade kommit massa folk som stog och minglade. Där började balen på slottet. Man kände sig som en prinsessa, haha. När vi kom neför trappan stog det en fotograf och tog kort på alla. Sen minglade vi runt lite. Medan vi gjorde det börjades det spelas piano, då julbalskommitéen hade hyrt in en pianist. Det var stämning och det bjöds på välkomms champange coh salta pinnar.

Efter det när klockan närmade sig 20:00 fick vi gå in i Mozarthallen (en stor sal i slottet) och sätta oss vid olika bord. De hade satt ut placeringar och jag fick sitta vid ett bord med fina människor. Vi fick tre rätters. Förätten och efterrätten var godast. Mozzarella och tomatsallad till förätt och chokladmousse till efterrätt. Under middagen fick vi reda på vilka det var som hade vunnit nomineringarna och vi såg även på en film som några hade klippt ihop. Hel go kväll!

Hela kvällen avslutades med en efterfest på The night club Le You där SSB hade reserverat övervåningen så vi var V.I.P guests. Det var as nice musik och vi dansade hela natten. Jättekul kommer inte glömma den kvällen, den var så speciell.

Nu ikväll har jag pluggat lite och Jennifer och Alex hade varit på Carrefour innan och köpt med sig lite fika som de var så snälla och bjöd på! Riktiga goingar! Vi sitter nu på mitt rum och chillar, men dags att sova snart!

Ser nu framemot en soft tisdag också! 

Puss och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0