"Carpe diem"

Fredagar är alltid så härliga! Det är bara att slappna av och känna att nu är det helg och man kan ta det lugnt. Det är ju strora dagen imorgon också, julbalen och julbalsefterfesten! Har testat frisyr nu ikväll och det blir lockar troligtvis, om jag inte ändrar mig i sista sekund imorgon. Veckan har gått så fort, kan inte förstå att det redan är helg och slutet på fredag och snart blir det lördag då balen kommer att äga rum kl 19.00. Får lite flash-back från i våras när jag fick reda på att jag skulle få åka till Bryssel. Det känns som att det är lite av en dröm att det ska vara bal imorgon, det går inte riktigt att föreställa sig hur det kommer att vara, vilket gör det ännu mer spännande. 

Det var lucia kör idag som vanligt på eftermiddagen, sen gick jag till Waterloo "city" med sällskap av Erika halva vägen dit. I stan så köpte jag nya nylon strumpor och fondation. Mötte massa folk som man kände kändes det som, först träffade jag Martin, sen mötte jag Max och hans mamma och på sminkbutiken träffade jag Nikita, Hanne-Malen och Ella-Katrin. Även Clara och Ellen som jag sedan tog sällskap med hem. Vi tog svängen förbi Carrefour (mataffären) och köpte lite gott för kvällen. 

När vi kom tillbaka var det pizza till middag. Väldigt gott. Riktig fredagsmat, som man egentligen skulle sitta och äta framför TV:n för att få en riktig fredagskväll känsla. Den var verkligen god måste jag säga igen, riktig pizzabotten och god pepperonikorv på, kryddigt och gött. 

Sitter just nu med en annsiktsmask som jag snart måste tvätta bort innan mitt ansikte försvinner. Hoppas att eran fredagskväll har varit lika skön som min har varit!

Puss och kram!

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0